אי ספיקת לב

המחקר החם בקרדיולוגיה 2019: דאפאגליפולזין כטיפול באי ספיקת לב

הטיפול בדאפאגליפולזין גרם להפחתה בתמותה מסיבה כלשהי ב-17% (RRR) - שיפור מדהים בעידן המודרני

תרופה לחולי לב. אילוסטרציה

אחד המחקרים הקליניים המסעירים, המעניינים והמשפיעים ביותר של 2019 בתחום הקרדיולוגיה היה מחקר ה-DAPA-HF. מחקר זה הוצג בכנס European Society of Cardiologyי(ESC)י2019, עם מעקב וניתוח משני שתואר ב-American Heart Associationי(AHA)י2019.

מחקר ה-DAPA-HF: דאפאגליפולזין כטיפול באי ספיקת לב

החוקרים במחקר ה-DAPA-HF ייעדו באופן אקראי מספר גדול של אנשים (<4,700) עם מקטע פליטה <40% ודירוג NYHA II-IV, באופן כפול סמיות, לטיפול עם דאפאגליפלוזין או אינבו כתוספת לטיפול הסטנדרטי.

המחקר נמשך 18 חודשים ונמצא כי התוצא הראשוני של מוות מסיבה קרדיווסקולרית או כשל לבבי פחת מ-21.2% ל-16.3%, כך שהיה צורך לטפל ב-21 אנשים בלבד על מנת למנוע את אחד התוצאים הללו.

מוות מסיבה קרדיווסקולרית פחת מ-11.5% ל-9.6%, כך שהיה צורך לטפל בכ-50 אנשים בלבד על מנת למנוע אירוע אחד של תוצא זה.

כל המדדים הנוספים שנבדקו השתפרו: פחות אשפוזים, פחות ביקורים דחופים ואשפוזים בשל כשל לבבי, ושינויים טובים יותר במענה על ה-Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire.

התועלת שהודגמה נצפתה בכל תת הקבוצות, למשל בקבוצת חולי הסוכרת ובקבוצת הלא-סוכרתיים גם כן. אם היית מטופל שסובל מאי ספיקה לבבית, לא היית צריך להיות חולה סוכרת בנוסף על מנת להפיק תועלת מהטיפול. בנוסף, תמותה מסיבה כלשהי פחתה ב-17% (RRR) - שיפור מדהים בעידן המודרני.

מדובר במחקר החם ביותר של שנת 2019, עם השלכות חשובות ביותר על הטיפול.

מחקר הלב של אפל: אבחנה של פרפור עליות באמצעות שעון חכם

מחקר הלב של אפל בדק האם ניתן לגרום לאנשים להשתתף במחקר וירטואלי (משמע מחקר המתקיים בטלפון) ואז לבקש מהם לאפשר לרופא לאסוף את הנתונים מהחיישן שבשעונים שלהם על מנת לנסות לזהות פרפור עליות.

יותר מ-400 אלף איש השתתפו במחקר שנערך לאורך שמונה חודשים. עבורנו היה זה שינוי בכללי המשחק - דרך חדשה לאיסוף נתונים.

לשעון היה ערך ניבויי חיובי של כ-80%. הסבירות שנמצאת במבחן המקדים היתה קריטית. לא זוהו פרפורים חדשים במטופלים שהיו בסיכון נמוך ללקות בפרפור עליות חדש. רק בכ-0.16% מהמטופלים מתחת לגיל 40 זוהה פרפור עליות חדש, אך ב-3.2% מטופלים מעל גיל 65 זוהה פרפור עליות חדש.

למאמר המקורי המלא, לחץ/י כאן

נושאים קשורים:  אי ספיקת לב,  פרפור עליות,  שעון חכם,  מחקרים,  דאפאגליפלוזין