נוגדנים עצמיים

חשיבות קלינית לרמות של anti‐TIF1‐γ בחולי דרמטומיוזיטיס

במחקר זה לא נמצאה התאמה חד-משמעית בין הימצאות anti‐TIF1‐γ לבין התפתחות של ממאירות בחולי דרמטומיוזיטיס

דרמטומיוזיטיס היא מחלה דלקתית אוטואימונית המתאפיינת בפריחה ודלקת שרירים. הנוגדן anti‐TIF1 הוא אחד מהנוגדנים ההשכיחים ביותר הספציפיים למיוזיטיס, ובמבוגרים החיוביים לנוגדן זה נמצאו שיעורים גבוהים יותר של ממאירויות.

מטרת מחקר הייתה לבחון את ההשפעות הקליניות של רמות שונות של anti‐TIF1‐γ ב-31 מבוגרים יפנים חולי דרמטומיוזיטיס אשר נמצאו חיוביים ל-anti‐TIF1‐γ.

החוקרים מצאו את הקשר בין רמות anti‐TIF1‐γ לבין מאפייני מטופל וחומרת המחלה. 16 מטופלים שהיו חיוביים ל-anti‐TIF1‐γ אובחנו עם ממאירויות. קורלציה חיובית קלה נמצאה בין רמות קריאטין פוספוקינאז בסרום לבין הביקור הראשון של המטופלים ורמת ה-anti‐TIF1‐γ. לעומת זאת, לא נמצאו הבדלים משמעותיים ברמת ה-anti‐TIF1‐γ בין מטופלים עם ובלי ממאירות. דיספגיה נמצאה בשכיחות גבוהה אצל המטופלים שאובחנו עם ממאירות. בבדיקות מעקב, רמות anti‐TIF1‐γ במטופלים ללא ממאירות היו נמוכות יותר או נעלמו כליל לאחר טיפול בדרמטומיוזיטיס. הממאירות בארבעה מטופלים נרפאה לחלוטין, ובדיקת anti‐TIF1‐γ בשלושה חולים הפכה לשלילית בעקבות ירידה בפעילות הדרמטומיוזיטיס.

החוקרים סיכמו כי הנתונים אשר נאספו במחקר הצביעו על כך שרמות גבוהות יותר של anti‐TIF1‐γ לא ניבאו באופן ישיר נוכחות של ממאירות. יחד עם זאת, שינויים לאורך המחלה ברמת anti‐TIF1‐γ בחולים מסויימים שיקפה במידה מסויימת את רמת הפעילות שהייתה בדרמטומיוזיטיס ובממאירות.

מקור: 

Nobuaki Ikeda et. al (2020) The Journal of Dermatology  https://doi.org/10.1111/1346-8138.15284

נושאים קשורים:  נוגדנים עצמיים,  דרמטומיוזיטיס,  דיספאגיה,  ממאירות,  מחקרים
תגובות