COVID-19 בישראל

מחלימים זכאים לתו ירוק לחצי שנה מאבחנתם ואחריה יידרשו להתחסן

משרד הבריאות הודיע כי החל מיום ראשון בשבוע הבא, מחלימים מקורונה יידרשו להתחסן במנה אחת כדי לקבל תו ירוק אם חלפה חצי שנה מאז שאובחנו

ירידה גם במספר המאושפזים. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

משרד הבריאות הודיע הבוקר (א') על שינוי מדיניות בנוגע לחיסוני מחלימים, לקראת שינוי הגדרת המתחסן בישראל. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיים בימים האחרונים דיונים עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים כדי לבחון את המדיניות כלפי מחלימים, בכל הנוגע לתו הירוק, לקראת שינוי המדיניות החל מיום א' הבא, 3.10.21.

כדי להתמודד עם דעיכת המוגנות אצל מחלימים, ולהתאימה לשינוי הגדרת מתחסן, הוחלט במשרד הבריאות כי אדם מוגן (בעל זכאות לתו ירוק החל מ-3.10.21) הוא אדם שאובחן בבדיקת PCR חיובית כחולה קורונה, במהלך חצי השנה ממועד הבדיקה. לאחר חצי שנה וכדי להיות זכאי לתו הירוק מ-3.10.21, יש לקבל מנת חיסון אחת.

במקביל, מי שנבדק בבדיקה סרולוגית (שיצאה חיובית) וקיבל לפחות מנת חיסון אחת לאחר הבדיקה הסרולוגית, נחשב למחלים מחוסן והינו מוגן.

מדיניות זו מצטרפת להגדרה הכללית של "מחוסן"ית: מי שקיבל שתי מנות חיסון, חלף לפחות שבוע ממנת החיסון השנייה של 'פייזר' ושבועיים ממנת החיסון של 'מודרנה' (לא כולל יום החיסון), וטרם חלפה חצי שנה ממנת החיסון השנייה. כמו כן, מי שקיבל שלוש מנות חיסון של "פייזר" וחלף שבוע לפחות ממנת החיסון השלישית (לא כולל יום החיסון).

יצוין, כי אדם שחלה לאחר חיסון נחשב מיידית למחוסן-מחלים.
בשלב זה, הארכת התו הירוק לאדם מחלים-מחוסן תהיה בתוקף לחצי שנה, ולאחריה הנושא ייבחן מחדש. החלטות אלו ייכנסו כאמור לתוקף במסגרת שינוי הגדרת המתחסן בישראל החל מיום 3.10.21.

נושאים קשורים:  תו ירוק,  מחלימים,  חדשות,  19-COVID,  משרד הבריאות,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
26.09.2021, 15:46

בנוגע למחוסנים ב 2 מנות לאחר חצי שנה יש לנו נתונים שניתן לומר שתומכים במנה נוספת. האם יש נתונים כאלה לגבי מחלימים? האם פורסם מחקר שמראה שיש ירידה בהגנה על מחלימים לאחר חצי שנה שמצדיקה בוסטר?
לשם כך יש צורך בכמות מספקת של מחלימים שנדבקו מחדש.
אם מישהו מכיר, הייתי רוצה לקבל קישור

אנונימי/ת
29.09.2021, 02:14

חליתי ואושפזתי בבי״ח לפני שנה, החלמתי לחלוטין ובתחילת מרץ 2021 חוסנתי לראשונה וחיסון בוסטר באמצע אוגוסט, מה תוקף התו הירוק לגבי?

אנונימי/ת
29.09.2021, 07:58

מוזר מאוד-בדיון אחד של הצט"מ ל המומחים החליטו לא לחייב חיסון למחלימים", שבועיים לאחר מכן הגיע נציגת הציבור-גברת לוטן שאמרה שזה לא פייר שלמחלימים יש את אותם זכויות כמו למחוסנים. ופתאום כולם החליטו לחייב. מלבד זאת הראו מצגת עם ירידה בנוגדנים אצל המלחימים.
צריך להבין שאי הt מייצרים את הנוגדנים . אם הם יתקלו שוב בוירו ס הם ייצרו אותו מחדש ( מלבד זקנים שתאי הt שלהם פחות פעילים)

אנונימי/ת
29.09.2021, 08:54

הנוגדנים מיוצרים דווקא על ידי תאי B ולא תאי T.
אבל ללא קשר, אני לא בטוח שההחחטה לחסן מחחימים היא EBM